این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اخذ کد اقتصادی در شیراز

برای انعقاد قراردادهای پرمنفعت خود با شرکت هاو سازمان های کوچک و بزرگ حتما با درخواست کد اقتصادی مواجه خواهید شد.و مطمعنادر صورتی که نتوانید کد اقتصادی را ارایه دهید حتما از انعقاد یک قرار داد پر منفعت محروم می شوید.و رقبای شما به آسانی جای شما را خواهند گرفت .

همچنین برای حضورموفقیت آمیز در مناقصات و مزایده های پر سود داشتن گرید و رتبه بندی شرکت است.

شما تنها در صورتی مجاز به شرکت در مناقصات و ارایه رزومه و پاکت پیشنهادی قیمت خواهید بود که دارای گریدباشید و جهت این که بتوانید برای رتبه بندی  و اخذ گرید شرکت خود اقدام کنید باید حتما کد اقتصادی دریافت کرده باشید.

برای صادرات و واردات کالاهای خود نیاز مند به کارت بازرگانی هستید و برای این که بتوانید کارت بازرگانی دریافت کنید و نیاز مند به کد اقتصادی خواهید بود.

همچنین با اخذ کد اقتصادی از مشکلات و گرفتاری های مالیاتی خود می توانید دور باشید.

کد اقتصادی چیست؟

شناسه 12 رقمی که بعد از تشکیل پرونده و تعیین حوزه توسط سازمان امور مالیاتی و اقتصادی کشور به اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می گیرد را کد اقتصادی می گویند.

بر اساس قانون تجارت تمامی شرکت ها موظف هستند تا دو ماه پس از ثبت شرکت جهت دریافت کد اقتصادی و انجام امور مالیاتی مربوطه می باشند .

موارد کاربرد اخذ کد اقتصادی در شیراز 

  1. جهت دریافت کارت بازرگانی
  2. جهت دریافت گواهی ارزش افزوده
  3. شرکت در مزایدات و مناقصات
  4. عقد قرار داد با اشخاص حقیقی و حقوقی و دولتی
  5. ارائه اظهار نامه عملکرد سالیانه و فصلی – ارزش افزوده

 مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد اقتصادی در شیراز

  1. دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)
  2. دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائ)
  3. کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  4. کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)
  5. کپی اساسنامه شرکت
  6. کپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  7. کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  8. کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  9. کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  10. نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  11. پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

 اقتصادی جدید و کد اقتصادی قدیم

سازمان امور مالیاتی و گمرک در اطلاعیه ای  اعلام کردند :برای توسعه خدمات الکترونیکی و اجرای طرح مالیاتی و گمرک،و تشویق و توسعه خود اظهاری نسبت به ثبت نام الکترونیکی ودریافت کد اقتصادی به منظور آسان شدن انجام امورات مالیاتی و بهرمندی از تسهیلات مالیاتی نسبت به ثبت نام جامع الکترونیکی اقدام شود.

نکته : ثبت نام جهت اخذ کد اقتصادی جدید برای کلیه مودیان حقوقی اجباری است.زیرا کد اقتصادی جدید جایگزین شماره قبلی در نظام مالیاتی،گمرکی و اقتصادی کشور می شود.

برای در یافت کد اقتصادی جدید باید پرونده در دارایی انجام شده باشد و سپس از طریق ثبت نام سیستمی در طی سه مرحله نسبت به اخذ کد اقتصادی جدید اقدام شود.

اما کد اقتصادی جدید با کد اقتصادی قدیم چه تفاوتی دارد؟

هر دو کد 12 رقمی هستند و هر دو از اداره دارایی صادر می شود.

با کد اقتصادی قدیم تشکیل پرونده دارایی و تعیین حوزه مالیاتی انجام می شود.

کد اقتصادی جدید متناسب و مطابق با سیستم جامع مالیاتی  جدید طراحی شده است اما در حال حاضر کد اقتصادی صادر نمی شود و فقط ثبت نام انجام می شود و کد رهگیری ثبت نام ارایه می شود.

کد اقتصادی جدید در چه مواردی کاربرد دارد؟

  1. پیش نیاز ارایه اظهار نامه مالیاتی
  2. اخذ کارت بازرگانی
  3. اخذ گواهی ارزش افزوده
  4. اظهار نامه های مودیان مالیاتی صرفا به صورت الکترونیکی قابل ارایه است جه به این نکته مودیان جهت مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی نسبت به ارایه اظهار نامه مالیاتی به کد اقتصادی جدید نیاز دارند اما در صورت عدم اقدام جهت اخذ کد اقتصادی جدید
  5. اطلاعات اظهار نامه توسط سیستم پذیرش نخواهد شد
  6. امکان پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی توسط مودیان وجود نخواهد داشت.

مراحل اخذ کد اقتصادی جدید در شیراز

  1. ثبت نام اولیه
  2. اخذ بسته نام کاربری
  3. ثبت نام نهایی

جهت دریافت کد اقتصادی شرکت خود در مدت زمان کوتاه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید 

 

سوالات خودرا با کارشناسان گاما مطرح کنید،کارشناسان گاما برند پاسخگوی شما خواهند بود

0


پرسش و یا دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد